|
Przedmiotowy system oceniania do informatyki i technologii informacyjnej do liceum
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1720 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedmiotowy system oceniania to bolączka wielu nauczycieli Napisałam PSO do informatyki i technologii informacyjnej do liceum ogólnokształcacego
Tabela wymagań na poszczególne oceny z przedmiotu „Informatyka” w cyklu dwugodzinnym – 54 godziny klasa trzecia
DZIAŁY NAUCZANIA:
I. ALGORYTMY NUMERYCZNEII. PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE W JĘZYKU PASCAL III. ELEMENTY PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO W SYSTEMIE DELPHI
OPRACOWAŁA: BOŻENA KOLBER
PROGRAM: DKOS-4015-200/02 PODRĘCZNIK: INFORMATYKA WYDAWNICTWO: WSiP
ALGORYTMY NUMERYCZNE
|
Wymagania na ocenę:
|
dopuszczającą
|
dostateczną
|
dobrą
|
bardzo dobrą
|
o Zna stałopozycyjną i zmiennopozycyjną reprezentacje liczb w komputerze o Zna rodzaje błędów o Zna zastosowania schematu Hornera, w tym do obliczania wartości wielomianu i jego pochodnej
|
o Umie objaśnia różnice miedzy stałopozycyjną i zmiennopozycyjną reprezentacją liczb w komputerze o Przedstawia zastosowania schematu Hornera, w tym do obliczania wartości wielomianu i jego pochodnej o Wykonuje proste obliczenia na błędach o Zna uzasadnienie metody obliczania przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego i pierwiastków wyższych stopni o Umie posłużyć się oprogramowaniem edukacyjnym do wyjaśnienia działania algorytmów
|
o Umie wyjaśnić na przykładach wpływ błędów na dokładność obliczeń: rozwiązywanie równania kwadratowego i rozwiązanie układu dwóch równań liniowych o Zna metody znajdowania miejsc zerowych funkcji o Zna metody obliczania pola powierzchni obszaru pod wykresem funkcji o Umie przedstawić zadania numeryczne w postaci specyfikacji i opisać podstawowe algorytmy jego rozwiązania
|
o Umie zastosować metody znajdowania miejsc zerowych funkcji o Umie zastosować metody obliczania pola powierzchni obszaru pod wykresem funkcji o Przedstawia algorytmy służące do wykonywania obliczeń numerycznych o Umie wyjaśnić źródła błędów w obliczeniach o Potrafi zastosować metodę obliczania przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego i pierwiastków wyższych stopni
|
CEL DZIAŁU:
Celem jest nauczenie rozwiązywania różnych problemów w postaci algorytmów. Algorytm opisuje krok po kroku rozwiązanie postawionego problemu lub sposób osiągnięcia jakiegoś celu. Rozwiązanie problemu w kontekście informatyki to podanie algorytmu jego rozwiązania, bowiem informatyka to dziedzina wiedzy i działalności zajmująca się algorytmami.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE W JĘZYKU PASCAL
|
Wymagania na ocenę:
|
dopuszczającą
|
dostateczną
|
dobrą
|
bardzo dobrą
|
o Zna typy danych wykorzystywanych w programach o Zna poszczególne konstrukcje programistyczne o Potrafi określić poprawne dane dla programu i oczekiwane wyniki jego działania o Uruchamia i testuje program o Umie napisać program dla znanego algorytmu o Stosuje stałe w programach
|
o Dobiera typy danych do rozwiązywanych zadań o Stosuje czytelny styl redagowania tekstów programów, w tym wcięcia i komentarze o Programuje strukturalnie – dzieli program na podprogramy (procedury i funkcje) o Korzysta w programach z poznanych kolejno instrukcji języka Pascal o Stosuje parametry w procedurach i funkcjach o Stosuje iterację i rekurencję w programowaniu o Rozumie działania poszczególnych konstrukcji programistycznych w gotowych programach
|
o Stosuje standardowe i niestandardowe typy danych w programach o Korzysta z typu tablicowego w programach o Korzysta z typu napisowego w programach o Korzysta z plików tekstowych w programach o Korzysta z plików jednorodnych w programach o Korzysta z typy rekordowego w programach
|
o Przygotowuje własny moduł i używa go w programach o Aktywnie uczestniczy w zespołowych projektach programistycznych o Tworzy łączone listy liniowe i korzysta z nich w programach o Tworzy drzewa binarne i przegląda je na różne sposoby o Korzysta z zasobów modułu Graph do programowania prostej grafiki i wyświetlania tekstów na ekranie w typie graficznym o Przygotowuje dane testowe
| CEL DZIAŁU:
Programowanie nie jest tu celem samym w sobie, ale służy przede wszystkim objaśnieniu podstawowych pojęć, metod i technik informatycznych oraz umożliwia pełniejszą realizację celów stawianych lekcjom informatyki. Jest to systematyczna nauka formułowania algorytmów w wybranym języku programowania.
ELEMENTY PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO W SYSTEMIE DELPHI
|
Wymagania na ocenę:
|
dopuszczającą
|
dostateczną
|
dobrą
|
bardzo dobrą
|
o Uruchamia gotowe projekty w systemie Delphi o Wyświetla proste rysunki na formularzu w systemie Delphi o Dobiera typy danych do rozwiązywanych zdań w systemie Delphi o Uruchamia i testuje projekty w systemie Delphi
|
o Korzysta z hierarchii klas o Korzysta z metod wirtualnych o Definiuje klasy i stosuje obiekty w programach o Korzysta z plików tekstowych w projektach w systemie Delphi o Projektuje prosty, czytelny interfejs graficzny dla projektu w systemie Delphi, w tym okienka do wprowadzania danych i wyprowadzania wyników, przyciski, pola tekstowe, menu o Rozumie działania programu sterowanego zdarzeniami na przykładach gotowych projektów w systemie Delphi
|
o Stosuje programowanie sterowane zdarzeniami w systemie Delphi o Wyświetla informacje w tablicach jednowymiarowych i dwuwymiarowych umieszczonych na formularzu w systemie Delphi o Tworzy interfejs graficzny w systemie Delphi do programu napisanego w języku Pascal o Pisze dla znanego algorytmu projekt w systemie Delphi o Potrafi umieszczać podstawowe komponenty na formularzu w systemie Delphi i ustala ich własności w oknie własności o Stosuje programowanie rekurencji i iteracji w projektach realizowanych w systemie Delphi
|
o Samodzielnie poznaje nowe elementy systemu Delphi i stosuje je w praktyce o Programuje reakcje na wybrane zdarzenia występujące w projekcje w systemie Delphi o Potrafi napisać projekt z interfejsem graficznym w systemie Delphi o Przygotowuje dane testowe o Aktywnie uczestniczy w zespołowych projektach programistycznych w systemie Delphi
|
CEL DZIAŁU:
Definiowanie i posługiwanie się obiektowym typem danych w systemie Delphi oraz komunikacja użytkownika z programem za pomocą graficznego interfejsu Opracowała: Bożena Kolber
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|